15 mars 2011

Nån som vet?

Ja så den där weekendgrejen med A blir ju av. Ska bli hur kul som helst, även om hälften har rätt i att det kommer kosta också. Därför har jag nu inlett en ny fas där jag aktivt säger nej till det mesta som kostar pengar. Förutom mat, diesel och sånt då alltså. Det ska bli spännande att se om det blir något resultat. Jag skulle börja med att köpa lunch färre gånger och kände mig väldigt misslyckad igår när jag fem i tolv ändå stod i kön på ICA. Fördelen med ICA är dock att jag kan äta nyttigare och lite billigare. Idag blev det lite mer ordning och reda.

Så till resan då. Hotell i staden är dyrt på vardagar. Jobbet betalar alla vardagsnätterna men vi lär ju behöva bo under helgen också. Trots att jag reser mycket har jag aldrig bokat hotell via hotels.com eller booking.com. Hur är det att boka genom dem? Bra? Dåligt?

2 kommentarer:

  1. Jag älskar booking.com! Jag använder alltid dem, även när jag reser med jobbet, eftersom det alltid är billigare, även om man använder jobbets samarbetsavtal. Det kan absolut gå att "fynda" där. Ett tips är att kolla så det verkligen igår frukost bara (om ni nu vill ha det). Står det inget så ingår det inte.

    Gillar inte hotels.com. Det är lite Ryanair över dem, priset du ser först är aldrig det priset det verkligen kostar, för sen tillkommer "skatter och avgifter" när det är dags att betala. Tycker det är så fult att jag bojkottar dem.

    Ett annat tips är att gå med i groupon.se
    Nu vet jag inte vart ni ska, men det är ofta det kommer riktigt bra hotellerbjudanden i storstäder via dem.

    Lycka till!
    // Skrållan

    SvaraRadera
  2. Bra att veta! Har hittat vad som verkar vara ett guldkorn. Knappa 800kr för två nätter inkl frukost och möjlighet till avbokning.

    Ska kolla upp groupon.se också. Tack tack!

    SvaraRadera