18 december 2011

Hoho

Hemma igen efter en tur till mappa. Bakning på morgonen igår och jag tror överraskningen gick hem hos Hälften. Vi bakade hans mammas gammelmormors recept på julbröd och det blev jättegott. Sedan blev det middag hos mormor och jag drack både en irish, martini, vin till maten och avec. Men det kändes bra, ingen huvudvärk idag. I förmiddags gjorde vi mozartkulor och sedan for jag hem i snöslasket. Här hemma luktar det damm och i kylskåpet luktar det konstigt. Hoppas verkligen Hälften kan ta tag i något av det, har varit lite dåligt på den fronten från honom på senaste tiden. I fredags fick jag ett bryt och tog tag i köket och badrummet, men övriga rum ser som vanligt ut som kriget plus att de inte blivit dammsugna. Att det alltid ska vara samma saker som man ligger på efterkälken med. Städningen. 

I eftermiddag är det ridning. Har hostat mig igenom två nätter så jag har varit piggare men jag ska åka dit och känna efter. Om jag inte orkar får jag väl skritta runt medan de andra gör en massa övningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar