08 januari 2012

Summering

Vilken vecka. Ridning, middag på restaurang, fina vänner, långtråkighet. Har läst Mia Skäringers bok "Avig Maria" och konstaterar att hon sätter ord på tankar och känslor som få kan göra. Oj vad jag känner igen mig. Att ha kontrollbehovet, att vilja vara omtyckt. Jämföra sig med andra. Vara till lags. Veta hur det känns att vara utanför. Att vara rädd för att vara ensam. Och så vidare och så vidare. En fin uppföljare till den första boken.

Överlag är alles dock väldigt bra. Hur kan man säga annat efter 1,5h lång vintertur på en glad maräng? Tyvärr verkar mina fötter inte uppskatta vinterkylan. Trots byte till bättre ridstövlar frös jag så mycket att jag slutade känna tårna på höger fot. Hur gjorde jag förr då? Måste verkligen leta lite bättre kläder hos mappa. Och kanske sadelvärmaren också.

Önskar att skogen kunde ta hand om sig själv, för nu börjat det blir tradigt att Hälften åker vid sju på morgonen och kommer hem vid fem-sex på eftermiddagen. Och efter middagen är han helt slut och jag förstår honom verkligen, men den egoistiska sidan av mig vill ju ha mer tid och energi av honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar