05 juni 2012

Jisses vad säger du?!

Har fått klart för mig att det är midsommar snart. Förra året bröt vi trenden och åkte ner till Stockholm. Oklart hur det blir i år eftersom det är massiv flyttning som gäller. Jag skulle vilja göra något kul. Som vanligt är dock de flesta ute lite mer i god tid... endera har de planer med släkten eller med något kompisgäng. Kollega A drar iväg på en sista minuten för att inte sitta som "enda skilda personen i min släkt med lyckliga par och bebisar". Jag har ingen aning om vad jag vill göra, troligen är min längtan efter att hitta på något bara ännu en del i att jag ibland känner mig vilsen. Jag har inget givet kompisgäng och min släkt brukar inte göra så mycket kring midsommar. Jag klagar inte, känner mig bara lite ensam, speciellt kring midsommar.

Kanske det får bli flyttstädning, men det låter ju verkligen (!) deprimerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar