14 juni 2012

Lastbilslass

I helgen kommer en lastbil med resten av våra grejer. Det förutsätter naturligtvis att vi orkar bära in alla våra grejer i lastbilen. Efter det hoppas jag kunna vara klar med flyttandet. Det är rätt rofyllt att bo i hus ska ni veta. Jag trodde faktiskt inte jag skulle känna så här. Det svåraste verkar vara att förstå att jag och Hälften inte måste sitta i samma rum eftersom vi egentligen kan ockupera en varsin våning.

Annars så bråkar jag med Telia som nu verkligen lever upp till ordet krångliga. Telefon är på plats - check. Bredband beställt (trodde jag). Inte check. För först beställde killen i kundservice bredbandet till min gamla adress och sedan så skulle tjejen som skulle rätta till felet i tisdags skicka en bekräftelse. Nu finns det helt plötsligt ingen beställning överhuvudtaget. Tur att det inte är så viktigt. 

Den här veckan ska vi beställa lite nya möbler och sedan ska vi leva på vatten och bröd resten av sommaren. Haha nädå. Men nästan....inleder en mer sparsam sommar med att cykla till jobbet. Första dagen idag och man kan säga att min kropp ifrågasätter vad jag håller på med. Ont gör det. Och så ska jag cykla hem i uppförsbackarna i eftermiddag också. Hej och hå. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar