25 november 2011

Från det ena till det andra

Kanske blir jag kvar på arbetsplatsen ett tag till. Det skulle innebära lite mer ekonomisk trygghet. Därför åkte jag och shoppade idag. Så oansvarigt. Fast det var det ändå inte. Köpte en julklapp och en till mysig filt och nya soffkuddar. Måste ju pynta lite för ikväll kommer svärmor på besök. Därför ser lägenheten inte ut som kriget och gardinerna i köket är bytta. Däremot kan det bli så att det inte blir några adventsstakar uppsatta i år, vi firar inte jul hemma och vi kan ju tända ljus...

Köpte också lite närproducerat när jag handlade. Ikväll blir det hängmörade pepparbiffar för nästan inga pengar alls av tokbra kvalitet. Jag gillar sådant. Och vill man kan man åka och klappa på djuren på gården någon mil bort eller så kan man nöja sig med att prata med bondens fru som står i butiken och säljer. 

På måndag åker jag till Bryssel i fem dagar med L. Ska bli kul. Fast just nu trivs jag väldigt bra hemma faktiskt. Det är julfest därnere också och jag har inte köpt något nytt att ha på mig. Attans säger jag om det. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Och så kommer jag hem och då är det tävling. 

Förresten har jag verkligen fått deklarerat att jag inte direkt är ung längre. Det känns lagom kul att höra. Men det är väl hur det känns som avgör eller hur?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar