13 december 2011

Det här med värde hörni

Det är viktigt. Att känna sig värdefull. Att vara värderad. Idag har jag blivit det. Från flera håll. Det är som om man växer flera centimeter. Och sen får man landa i hemmet och känna sig älskad och då kan jag andas ut. Jag är fortfarande hungrig. På 24h har jag fått i mig lite soppa, två festisar, en tekaka och två julgodisbitar. De två senare gjorde att munnen gör jätteont och nu väntar jag på att nyponsoppan ska svalna. Och. Om jag inte har ett jobb i början på nästa år funderar jag på att åka till storstaden ett tag. Bo hos svärmor, fika med vänner och sen njuta av helgen när Hälften kommer ner. Det känns bra att tänka på det. Det tonas ner lite av att på ungefär samma tidpunkt kommer min kusin att befinna sig på Manhattan med sin tjej. Det är väl inget mot Stockholm, väl?! ;)

Jag är värdefull, Kanske inte saknad och kanske arbetslös. Men värdefull.

2 kommentarer:

  1. alltid värdefull. precis som du sa till mej. kram!

    SvaraRadera
  2. Kram till dig jordgubben! Hoppas det känns lite bättre?!

    SvaraRadera