12 december 2011

Om jag inte var här

Har haft många mardrömmar på sistone. Igår natt var vi nämligen med om en olycka (i drömmen). Vi klarade oss, men sen började drömmen "bara" handla om mig. Jag låg på sjukhus och hade väl kanske tappat minnet eller så var jag väldigt chockad. Eftersom drömmar är konstiga kunde jag liksom kommentera det som hände och ställde frågan, men vem ringer jobbet och säger att jag ligger på sjukhuset. Oklart var det. Ännu mer jobbigt var det att drömma att detta hände på en fredag och på måndagen var det ännu ingen som saknade mig. 

Får mig att tänka till. Jag är otroligt dålig på att höra av mig till vänner och bekanta. Trist. Och hur många dagar eller veckor skulle det ta innan någon insåg att jag inte finns till? Igen, förutom på jobbet då. 

Inatt drömde jag en sån där olycksdröm igen. Fokus på Hälften den här gången, men han klarade sig och tog hand om mig lustigt nog. Min granne från när vi växte upp, han klarade sig inte. Som tur är vet jag att han bor i Norge och har det jättebra, så det är bara tokigheter jag drömmer. Men de får mig att fundera, minst sagt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar