26 december 2011

Lugnet

Hoppas ni haft en finfin jul?! Själv har jag haft det riktigt bra. Shoppade med Hälftens kort i fredags och ni förstår ju, det blev en del julklappar till mig som han inte tänkt på. Som tur var var han lika glad som jag på julaftonen. På fredagskvällen inmundigades fin "julmiddag" på Max. Nöden har ingen lag. Sedan blev det mys hos mappa hela kvällen. Att det kan kännas så bra att kliva upp på julaftonens morgon i sitt gamla rum. Vi tog en promenad på dagen och önskade god jul och tände ljus på kyrkogården innan vi traskade hem. Syrran gjorde ett duschschema som spräcktes på en gång och vips så var strumpbyxorna på, Hälften sov i soffan och Kalle Anka två minuter bort. 

De inbjudna pratade sig igenom Kalle, syrran och jag suckade, vi åt julmat tills jag inte ens orkade tänka på julklappar. Finns en fin bild på mig och lillasyster när vi trängs på kökssoffan medan övrig närvarande alla sitter i vardagsrummet och pratar. Fick många fina klappar. Gav även bort saker jag inte tänkt på att köpa (även dyrare än planen) men herregud, det får det vara värt. Traditionsenligt kortspelande på kvällen innan vi gick hem med mormor. 

Och nu då. Två dagar in på julhyran av finaste pållen. Igår var han pigg. Såklart. Han hade ju vilat i flera dagar. Idag var han skärrad för Dagmar har ju härjat. Jag fick mig två åkturer i ridhuset, men satt mest och skrattade. Ridningen går för övrigt riktigt bra. Har börjat hitta knapparna och imorgon ser upplägget helt annorlunda ut. Han är stor och tung och stel. Lösning: för att mjuka upp... rid mycket serpentiner och gör en hel del galoppövergångar, så kommer han igång på ett bättre sätt. Två dagar kvar med honom och sedan är det tävling. 

Det är inte nog med lyckan över pållen. Bestämde mig på julafton, efter att ha klätt mig i kjol, att någon måtta måste det bli. Om jag nu är så himla obekväm i min kropp får jag väl se till att göra något åt det då. Sagt och gjort. Tränade igår kväll. Körde konditionsträning efter ridningen idag. Sitter nöjd och belåten i soffan och har tänt några ljus. 

God fortsättning till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar