20 januari 2012

Har ni tänkt på

Att när någon nära en skiljer sig så finns man* där och stöttar. Och i det här fallet bor personerna jag stöttat rätt långt ifrån. Men ändå. Och så pratar man och funderar och så rätt vad det är träffar personerna någon ny. En före den andre men det kan man inte prata om för det finns för mycket som gör ont så då håller man det hemligt och det fungerar inte heller. Men så rätt som det är träffar båda någon ny. Så nu är personerna man känner och tycker om båda kära i nya personer. Och eftersom man bor rätt långt bort träffar man inte de nya personerna utan får via samtal, sms och facebook liksom höra om de nya människorna som finns med i vännernas liv. De är kära och åker utomlands och flyttar ihop och allt går bra med barnen. Det jag vill komma till, som slog mig idag är att det blir en omställning för mig som vän också. För nu är det så självklart med de nya personerna som man aldrig träffat och missförstå mig rätt, jag är superglad. Och jag måste sluta tänka på mina vänner som tidigare varit gifta för att sedan separera och skilja sig som människor som inte fungerar ihop. För nu gör de ju det. För nu är de vänner och kan prata med och glädjas åt varandra och de är så himla kära.

(*Man är ju definitivt jag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar