23 januari 2012

I-landsproblemen fortsätter

Fin helg! Bjöd mamma, pappa och mormor på trerätters i lördags och följde med Hälften till skogen för att ta hand om vindfällen igår. Jag tog inte hand om något förutom mig själv. Men det är rätt skönt det också. Att bara vara i skogen och göra ingenting. Se på snöflingorna liksom.

Förstår inte hur jag ska nå mitt viktmål till den 17 februari. Kanske är det lika bra att glömma det. Fast det vore ju så roligt att känna ett sådant resultat också. Hittills märks det just ingenting, mer än att om jag verkligen verkligen ska gripa efter halmstrån så kanske byxorna sitter lite lösare. Ett stort kanske på den dock. Det är tydligt att det är motion som saknas. För bevisligen äter jag inte så dåligt som jag tror och det som måste bort är sånt där skräp jag "unnar" mig vilket visat sig vara mindre svårt. Självklart får jag återfall. Det är exempelvis inte alls bra för någon att jag har en browniekladdkaka i kylskåpet. Eftersom Hälften är allergisk kan jag inte be honom äta upp den heller. Får hoppas att någon vänlig själ har tid att komma över och äta upp den åt mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar