05 januari 2012

Kategorier

Vilken typ av människa är du? Kan du kategorisera dig själv? Eller gör någon annan det åt dig?

Under hösten har jag hamnat i alla möjliga sorters kategorier. Känslomässigt naturligtvis, givet allt som hänt men också av andra. Människor som jag känner och av sådana jag inte känner särskilt väl. Det finns de som gjort mig besviken också. De som jag aldrig kommer att se på på samma sätt. 

Bevisligen är vi alla mer än vad som når ögat hos den vi möter. Ibland har vi tur ändå, att möta de som förstår på en gång. Jag har träffat några sådana i höst. Och jag vet inte vad jag skulle göra utan dem.  De är värda så mycket.

Nu ska jag sluta älta det som varit för idag. Det är ingen mening att låta personer som sårat mig ta ännu större plats i mitt liv Så jag väntar på Hälften och tänker glada tankar om de människor som ger mig energi. (På ett bra sätt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar