30 januari 2012

Som det är

Jomensåatt. Jag mår inte så bra. Jag vet på ett ungefär varför. Jag är inte gravid, så jag behöver inte fler såna frågor. Så här är det. Jag har ett nytt jobb. Där börjar jag om mindre än en månad. Jag kommer att veckopendla och det kommer också att gå bra. Är lite småhängig, men mest av allt känner jag av all förändring. Inom några dagar ska jag säga hejdå till min arbetskamrater sedan tre år och sedan ska jag vara ledig i några veckor. Det är konstigt med avslut. Jag känner mig helt avtrubbad. Är glad och uppspelt och ledsen samtidigt. Imorgon bjuder jag 15 av dem på avslutnings"fest". En after work är det åtminstone. På torsdag bjuder de mig på avslutningsfika och på fredag lämnar jag tillbaka nycklar och telefon och grejer. Konstigt. Märkligt.

Jag är glad och så himla lyckligt lottad. Men det är svårt att säga hej då.

Och just det. Det nya jobbet pratar vi inte högt om. Ännu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar