11 mars 2012

Dietdags

Sjukt men sant. Följer Dukandieten just nu och so far so good. Är några dagar in på den och förutom en massiv trötthet och sjuka cravings går det bra. Idag får jag äta vissa (!) grönsaker och jag funderar om det på något sätt går att motivera chips som en grönsak som är okej. Nu får Lisa ett bryt på mig för det enda jag tjatar om är sådant jag vill äta. Jag blir tydligen sådan efter några dagar med i stort sett bara protein. Ska försöka lägga på motion på det här, men det är rätt svårt när det känns som om jag bara vill sova. Får väl försöka tänka att om jag kan göra det så når jag målet lite snabbare. Ser fram emot en dag då det går att unna sig. Den dagen vill jag troligen inte ha något, det brukar ju vara så.

Och någon Melodifestival kan jag inte kommentera för jag har inte sett en sekund av årets tävling.

Hästlivet rullar på. Red kollegans tävlingshäst i torsdags. Hon är höggravid och insåg att hon nog måste ta det lugnt med ridningen efter att ha ramlat av för två veckor sedan. Så den kommande veckan då hon är bortrest ska jag rida båda pållarna två dagar. Skoj, 

På onsdag börjar jag en kurs i ashtanga yoga.Ska bli kul och jag vet ju att det är jobbigt. Extra trevligt att detta erbjuds i jobbstaden. Har haft svårt att hitta en sådan kurs här där vi bor.

Nu ska jag fortsätta söndagsslappa ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar