08 mars 2012

Lösningen på mina små i-landsproblem

Har haft svårt att sova och ont i nacken. Började hemma men blev ännu värre här i jobbstaden. Men så tänkte jag till sänkte värmen på elementet och tryckte upp kuddarna i ett hörn. Är väl inte helt utvilad, men när jag vaknade imorse kändes det inte som om jag missat sömnen helt och hållet. En liten vinst åtminstone.
 
Dessutom. Jag flyttar ur mitt rum i slutet av månaden. Sedan blir det två veckor med massiv pendling (med lite tur får mappa båda döttrarna hemma samtidigt) innan jag kan flytta in i min nya lägenhet. Har hittat en minietta med fräscht badrum och kokvrå för väldigt lite pengar. Känns bra faktiskt. Ska bli skönt att ha sitt eget och inte bo i den typ av korridorstillvaro jag bor i nu. Känns inte helt hundra helt enkelt. Man tassar omkring på tå och är rädd att störa. Och jag har tyvärr ingen lust att stifta längre bekantskap med de jag bor med. Sorry men jag passar och det kanske är otrevligt, men jag är verkligen inte bekväm och det känns så påtvingat. Speciellt med den ena korridorsgrannen som jag nu förstått bor där alltid. Alltid. Hallå. Du är ungefär 60(+) och bor i en korridor, delar kök och har inte ens eget badrum. När det finns rum som har badrum. I don't get it. Tycker inte det är kul att han alltid är där. Alltid dyker upp. Inte på ett otäckt sätt. Det känns bara inte normalt.
 
Ikväll ska jag göra något roligt. Hoppas klara mig oskadd och återkommer med resultatet en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar