27 mars 2012

Inga konstigheter

Var med på KF igår. Det är en annorlunda upplevelse. Den lokala politikens högsta nivå och det är roligt att se spelet. Okej då, lite tråkigt också kanske. Men själva tonen på mötet säger ju en del om kommunen i stort. Efter halva sessionen klarade jag inte av att sitta kvar längre av ren trötthet så jag gick "hem" och lade mig på sängen och kollade in fortsättningen på lokal-TV. 

Idag har jag städat ur mitt rum och när jag åker hem ikväll är jag lite hemlös här på arbetsorten. Får min lilla etta den 16 april så tills dess måste det bli en lösning hos mappa och så. Många mil i bilen blir det. 

Det roliga med det här jobbet är att det dyker upp oväntade saker. Det negativa med jobbet är att det dyker upp oväntade saker. Igår fick jag en projektansökan i mitt knä. Idag fick jag bekräftat att jag inte måste skriva hela, men efter 13 h arbetsdag igår är huvudet lite tungt idag. Utkastet är skickat till berörda ansvariga så jag får väl göra det sista jobbet ikväll så myndigheten kan få registrera ansökan imorgon. 

Efter all yoga och promenader och crosstrainer och allt har jag kunnat säga att det var längesedan jag hade ont i ryggen. Men idag kom det tillbaka med dubbel kraft. Har otroligt ont i armarna och verkligen känner hur musklerna drar ihop sig. Skulle behöva ett yogapass med instruktör nu på stört. Får väl vänta till på fredag. Men ajaj vad ont det gör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar