19 mars 2012

Ut å röra sig

Har haft en märklig dag- Är "hemma" på vardagsboendet och Hälften har varit här. Vi sov en stund efter lunchen på den lilla lilla sängen och sen jobbade jag hemifrån trots att min arbetsplats är 3 minuter bort. Ska strax ta mig en promenad och rensa tankarna lite. Mycket är det att tänka på nuförtiden. Mest på de val jag gör. De är rätt många och ni som hängt med länge nu vet ju hur bra jag hanterar saker när det går fort. Så ni kan ju tänka er den oro som finns över om jag väljer rätt. Det som är värst är att jag ibland ifrågasätter sådant som känns rätt, för att tre dagar senare liksom "nej men va? hur tänkte jag nu ska det vara såhär?". Inte riktigt klar över allt alltså. Hälften genomskådar det dock och för mig rätt smidigt igenom alla de där tankarna.

Tror att jag blivit vuxen. Fast jag redan varit det i massor med år. Plötsligt händer det och allt det där.

Förresten. Var till klubben i helgen när det var tävlingar. Satt och pratade med en bekant och hade riktigt kul och sen träffade jag mer nära vänner. Den gemenskapen är värd guld. Föreningslivet alltså. Att det kan göra en så glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar