27 april 2012

Ogillar hål

Intensiva jobbdagar vänner! Men kul. Tror säkert någon skulle kunna argumentera att åka båt på havet för att kolla öar och sånt inte är särskilt ansträngande, men med 10 besökare som frågade tusen frågor var det inte helt lätt. Och efter en jättegod trerätters landande jag i sängen med magont och illamående. Det höll i sig nu på morgonen, inte bra.

Men det var inte det det handlade om. Imorse sken solen för första gången på någon vecka. Ingen dimma från havet och inget regn. Jag har med mig en söt ny kjol som jag köpte på rea för länge sen. Då provade jag den inte och det var väl tur, hade jag vetat då att det fattades flera centimeter för att stänga den, då hade jag aldrig köpt den. Tog på den imorse och den sitter som ett smäck. Perfekt. Helt otroligt skön känsla.

Dagens fredagsdiss och fasa: med all försiktighet drog jag på mig supersköna strumpbyxor. Ena benet, check. Andra benet, maska. Och ju längre tiden gick medan jag gjorde mig iordning, desto värre blev det. Då är jag så där dum och tänker, äh men det går nog, även om kjolen är kort. Naturligtvis gick det inte. Hann ju bara in på kontoret och skulle rätta till så blev maskan ännu större. På med andra strumpbyxor som inte är så sköna. Ogillar starkt. Som strumpbyxeovan, hur gör ni? Jag måste tydligen skaffa mig ett lager av strumpbyxor. Reserver att ha på jobbet och så. Ovan. Så ovan.

1 kommentar:

  1. Ogillar också strumpbyxor! Vila brukar ha bra - dagens tipps;-)

    SvaraRadera