13 juli 2012

Byfåne

Jo men vi kommer ju som bekant från Norrland. Från varsin liten by. I en av dessa byar har man de senaste åren satsat på byakamp/återvändardag. Det låter väl lite finare om de lägger till återvändardag för jag tror det mest är en byakamp. Vi har inte varit med, jag kommer ju inte från den byn, första året blev Hälften inte tillfrågad och förra året var han sjuk. Nu ska vi plötsligt vara med båda två. "För annars blir det inget lag". Jag ogillar sådana typer av tvång. Om jag inte är med förstör jag för de andra som ville vara med och när jag nu ska vara med har jag en känsla av att jag förväntas ställa upp med en massa energi och engagemang också. Allt det här vore ju (kanske) skoj och lek om det inte vore alkohol med i bilden men vet, kanske blir det roligt och kanske blir det inte alls efter mina förutfattade meningar. Och nej, jag har inte blivit för fin för byn. Om något så gillar jag byn, jag gillar bara inte lagtävlingar och sånt. Men det här ska ju bli bra. Kul. Leendet är på, nästa helg kör vi.

Länge leve byn och allt det där som hör till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar