30 juli 2012

Jag såg gud. Han heter visst Bruce

Vilken semester. Jag och Hälften är som gjorda för roadtrips. Att vi inte insett det förrän nu. Jag är en excellent kartläsare (nåja) och han är glad och tålmodig under resorna. Vi var vuxna och hade med oss fika på vägen söderut och stannade på en solig skogsväg och fikade. Väl framme fick vi ett lyxigt rum och det var ju en överraskning. Middag och sömn och så badning på fredagen. Åtminstone för en av oss. Sen åkte vi till Göteborg. Ett gott råd: ta inte bilen till Göteborg en fredag när the Boss ska spela. Vi letade parkering i en evighet, kom för sent för bordsreservationen fast det gjorde inget och det var otroligt varmt. Men sen. Sen hade hade jag gåshud större delen av kvällen och ja jag veeet att det var bättre dag 2 men Bruce Springsteen, vilken kille. 

Sedan skulle jag köra hem. Jag. Nästa goda råd. Om du parkerar inom vallgravarna åk helst inte därifrån när 66.000 andra människor också ockuperar gatorna. Det gick bra, spårvagnarna höll sig ur vägen och nu klarar jag nog att köra vart som helst. 

Roadtrippens sista stopp blev hos svärmor för bad i poolen och grillat till middag. Underbart underbart!

Och så minisemesterns sista dag, sola och bada i sommarstugan, skura båten och så lugnt och skönt på kvällen. 

Den här sommaren är helt otrolig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar