06 augusti 2012

Jaha nähä måndag igen då

Fina helger avlöser varandra. Den här helgen handlade om familjen och lite kvalitetstid med Hälften. Härligt i kvadrat (eller hur är det nu man säger?). Är det något som gör mig lite rastlös just nu så är det att i princip alla helger är uppbokade. Till roliga saker men det finns ingen tid att åka till sommarstugan och fiska och bara ta det lugnt. Blir alltså troligen inget sommarstugan alls i sommar om vi inte räknar med korta besök över dagen. Känns sådär om jag ska vara ärlig. Hur stressad jag än blir av att vara där och att inget är färdigt så är det inte kul att inte vara där heller. Moment 22 kallas det visst.

Avslutade i alla fall helgen med att plocka svamp. Mamma och jag hittade värsta svampfältet så vi fick verkligen terapiarbeta när vi kom hem. 2,1 kilo gula kantareller blev det, som nu är förvällda och infrysta. Nästan så att jag blev lite besviken för så mycket till går det inte in i frysen. Lösningen måste ju vara att ta en frysbox från mappa och ställa i förrådet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar