07 oktober 2012

Hej bloggen!

Det var några dagar sedan jag skrev. Det har varit fullt ös medvetslös och så massor med trötthet däremellan. Jag förstår det fortfarande inte. Hur som helst, hade en lång dag igår då mamma, mormor och jag åkte till syrran i Dalarna. Eftersom det var/är marknad i Rättvik åkte vi dit också. Snacka om att bli trött. Vi gick inte igenom hela för det kändes som väldigt mycket samma lika men det var kul att kolla på folk och ännu skönare att landa i soffan hos syrran efteråt. 

Vet inte vad som hänt mer. Idag har vi tagit tag i husbestyr. Jag har plockat upp grejer ur fem flyttkartonger, men det återstår minst lika många. Vi har konstaterat att vi köpt ett fint hus med väldigt dåligt med förvaringsmöjligheter för vardagssaker och så har Hälften rensat i garaget.

Jag försöker göra en tjälknöl men det har tagit precis hela dagen för den att nå rätt temperatur i ugnen så det verkar bli pizza till middag. Inte bra men jag orkar inte med något annat. Gäspar så tårarna rinner.

Var på en supertrevlig tjejkväll med nya bekantskaper i torsdags och så hann jag träffa L och bebisen också. Och fixa bilen på verkstaden. De två första grejerna var helt suveräna. Den tredje var bara nödvändig. 

Så ja, det är väl det. Livet flyter på. Med risk för att jinxa (föra otur över situationen) säger jag ändå att livet är fantastiskt förutom tröttheten då. Och snart kanske jag har ännu mer ordning i huset så det blir ännu roligare när vi får besök, åtminstone för oss så vi slipper ha dåligt samvete för flyttkartongerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar