26 september 2012

Ordning och reda

Det är märkligt det där med att när jag är ensam hemma plockar jag och fixar och slänger in tvätt och viker tvätt och rensar i reklamposten och skriver inköpslistor och så vidare. Varför? Jag skulle ju någon gång kunna unna mig att bara sätta mig ner och göra ingenting. Alltså jag vill ju inte påstå att jag gnäller, det är skönt att fixa i sin egen takt och om Hälften inte är hemma blir jag inte heller irriterad för att han gör ingenting medan jag går omkring i huset och fixar, men ändå. Men hur kan det komma sig. Att det är väldigt typiskt kvinnligt  vet jag redan. Måste ju bero på mitt behov av att ha ordning och reda. Vilket i sig är ett enda stort skämt för det är i princip ingenting som det någonsin är någon ordning och reda på när jag varit i farten. Det är ju fint när jag håller på, men om några dagar när jag behöver den där grejen så är den borta. Den senaste grejen som är försvunnen är febertermometern. Tvingade Hälften att kolla febern innan jag åkte utomlands för några veckor sedan och sedan dess är den borta. Jag har troligen slängt den. Ordning och reda. Ja eller hur.

Uppdatering: Sen kom Hälften hem och då hade jag lagat middag och skapat en enda röra i köket. Efter middagen vek jag tvätt och han diskade alltihopa. Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar