08 november 2012

Kan vi göra slut nu, SJ?

Har åkt tåg nu. Det fungerar inte så bra. Inte för att jag var sen, eller tågen inställda, utan för att jag bara mår så dåligt av tåg. Jag blir trött, seg och irriterad. De stackars två timmarna de tar till Centralen i Stockholm är okej. Sedan blir resan en mardröm. Och ja, jag är som vanligt fullständigt medveten om att det är ett i-landsproblem och att alla ni andra tycker det är alldeles utmärkt med tåg. Det här är ju ändå min blogg, så jag uttrycker härmed att jag inte vill åka tåg mer. Eller jo, bara till Stockholm. Hur jag sedan ska ta mig till andra ställen i Sverige är oklart. Jag tycker det är aningen onödigt att flyga också (om jag inte ska till andra änden av landet) så hur gör man då? Bil är  ju inte heller optimalt. Tål att funderas på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar