13 december 2012

Dagen före semestern

Stressar på med det sista och förbannar mig själv för att jag skjuter på saker. Varför varför? Nu är det mesta gjort, jag ska städa på kontoret och sen tror jag att jag ska checka ut härifrån. Möjligen ska jag tillbaka och fika imorgon men det kan väl inte räknas att kika in mellan frissan och massagen och få njuta lite av att vara ledig. Mina kollegor tar väl inte illa upp, hehe. 

Julskinkan köpte vi i tisdags. Minijulbord blev det dagen till ära. 

Vill ni förresten plåga era bröstmuskler och armar lite kan jag ännu en gång rekommendera ashtanga yoga. Efter en muskelbristning (i låret) så provade jag på lite igen i tisdags på lunchen och träningsvärken håller i sig. Blir ju rädd för mig själv eftersom jag bevisligen varken har muskler eller rör på mig tillräckligt. 

En annan sak som slog mig förut är att om jag nu har semester nästa vecka så har ju knappt någon annan det. Ensam blir väl devisen. Tror jag ska ta mig en tur till Ikea och så kanske Birsta. Jag saknar Sundsvall och kompisarna där och julklappar ska visst inköpas också. Förutom det funderar jag på att åka omkring lite i Hälsingland. Fika lite här och där och ta dagen som den kommer. Bra att träna sig lite i den konsten för jag har långt ifrån mästrat det fenomenet. Jag får väl se hur lång tid det tar att måla vardagsrummet. Hälften hävdar att det kommer ta evigheter eftersom all färg troligen kommer vara på mig och inte på väggen. Jag förstår inte alls vad han menar med det. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar