10 december 2012

Tiden den går

Hann ju bara fira det där avslutet så sov jag dåligt igen, av olika anledningar. Nu är jag back on track och hoppas att det kan få vara så ett tag. 

Idag borde vi fira att Hälften börjat jobba på nya stället men jag tror inte orken räcker till. Det ska ju lagas mat och fixas och donas och sen ska man väl hinna slappa på soffan också. 

Ja, det är gnäll. 

Jag är mycket trött på vardagsbestyren just nu och det var ett tacksamt avbrott med julbord både torsdag och lördag veckan som var. Det är väl det där med att det aldrig tar slut. Är det inte diskmaskinen som ska plockas ur så är tvättkorgen full och så är kylskåpet tomt och så går det runt igen. Är det brist på energi som gör att det känns så monotont och tråkigt? Vi har pratat om att köpa en julskinka bara för att se till att det finns något att äta som inte tar slut på en gång. Vi börjar med andra ord bli rätt desperata.

Fyra dagar till semester som inleds med besök hos frisören och en helkroppsmassage på spa. Jag längtar. Kramar till er. Det kan bara bli bättre. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar