03 mars 2013

Kalas

Idag har vi kalas i huset. Jag har under veckan varit och pratat på en workshop (kul!), kört 140 mil, haft matförgiftning, gråtit av utmattning på kontoret och bestämt mig för att göra mer saker som gör mig glad. Från högt till lågt med andra ord.

En kompis och jag har precis bestämt datum för en Finlandsfärjekryssning. Inget glamouröst kanske, men en möjlighet att komma iväg. Tjejhelgen som flyttats flera gånger blir i slutet av månaden och ja, det känns bra faktiskt. Ska sluta ha så höga krav på mig själv och helt klart sluta straffa mig när saker inte blir så där som jag tänkt.

Däremot vet jag inte riktigt vad jag vill göra när jag ska hitta på roliga saker. Jag har ingen lust att dricka alkohol - jag blir ändå bara trött, jag vill inte shoppa eller gå i affärer - jag har ändå inga pengar och ibland är jag så trött på att prata med folk - det kan ju ha med att jag ställer så höga krav på mig själv att göra. Funderar att hitta en kurs att gå, eller börja rida. Kanske skulle ridlektioner passa ändå. Något ska jag hitta på. Och i en ny stad med inte väldigt många vänner...längtar jag för tillfället tillbaka till vår gamla stad. Ibland är nytt inte lika roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar