18 april 2012

Hello Hawkeye

Vi har skämtat om det länge. När Hälften går på hälsokontroller för jobbet ingår det då och då en synundersökning. Nu är det så att jag tycker det är ett skämt, typ "ser du den här bokstaven?" och så svarar han "ja" oavsett om han ser och så är det klart. Sist kom han hem och sade att han har syn som en hök. 

Igår skrev jag ju om den där delen till sängen som försvunnit. Och om H som hjälpte mig leta. På eftermiddagen igår var jag trött och less, det snöade i massor och jag hade ingen lust att vara ensam. Ett sms och sen var H på väg. Vi åt mat och så sade han att få inte upp några förväntningar, men jag tror jag hittat delen som vi tappat. Så in i bilen. Jag hade naturligtvis inställningen "den är borta för all evigheten". Så fel jag hade. Hälften hade hittat den. I diket, på sidan av motorvägen. Min alldeles egna hawkeye. Ledsen blev till överglad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar