27 augusti 2012

Och vips blev det höst

Oj vilken helg. Det är en sådan där som jag konserverar och sätter ett lock på och öppnar någon gång jag behöver det i vinter. Underbar. Lugnt och skönt med Hälften i fredags med en härlig kvällspromenad inkluderad. Och så kräftskiva med gäster från lite längre ifrån, som jag längtat efter dem. Avslutade med finmiddag på havsrestaurang med Hälftens familj igår eftermiddag. Man kan säga att jag är rätt mör nu. 

Kräftorna var tokbra, Hälften som inte ens kan äta dem vet hur man väljer ut rätt sort. Nästan så jag är sugen på att köpa hem en kartong till någon gång framöver. Helt okej med andra ord eftersom jag annars bara ätit svenska flodkräftor. Huset lämpar sig väl för festligheter och de nyinköpta marschallhållarna fungerade också precis så som vi ville. Nu blev det inga bilder på detta. Jag går bildlös genom livet men det gör inget, det är upplevelserna som räknas. 

Ikväll kommer mappa på besök och med lite tur har de med sig mat. Jag skulle bjuda på tårta, fokus på skulle, men eftersom jag inte lyckades stänga kylskåpsdörren ordentligt igår finns risk för att tårtan inte är så god. Kanske jag kan uppbåda energi att göra en ny, vem vet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar