31 augusti 2012

Om det där sociala nätverket

Om någon undrar så dissar jag inte era födelsedagar, bilder på barnen eller allt annat spännande som händer i era liv. Jag tar helt enkelt en paus. Och på några korta dagar, från att ha kollat facebook på någon gång ibland under dagen, tagit bort notifieringar (?) i mobilen har jag nu kommit dit att tagit bort appen i mobilen fullständigt. Och jag saknar det inte. Om jag har tråkigt kan jag alltid ringa någon (har inte kommit mig för ännu) eller spela Ruzzle eller kladda på ett papper eller vad som helst som inte innebär att glo på vad alla andra gör. Jag kollar när jag slår igång datorn på morgonen och beroende på hur mycket tid jag har men det där att ta bort appen helt från mobilen känns hittills som en befrielse. Jag är ju sån, jag skulle troligen kunna bli beroende av vad som helst och det sociala nätverket har blivit en ful ovana. Jag kommer tillbaka när jag hittar en balans och tills dess så vill jag bara säga att jag bryr mig fortfarande, vill inte missa era födelsedagar eller annat men om jag gör det så vet ni varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar