04 september 2012

Myrornas krig


Nu går jag in i en 12-dagars arbetsperiod. Det känns sådär när jag varit krasslig och sover otroligt dåligt. Det är som myrornas krig i mitt huvud och det händer jättemycket på alla möjliga plan. Vill ju inte planera in en massa nytt när jag inte har tid att följa upp, samtidigt är det massor som händer just nu kring det jag startade upp före sommaren. Ibland känns det helt enkelt inte som om jag räcker till någonstans utan är och "hattar" på ytan på allt möjligt istället för att hinna med att ta tag i saker och ting ordentligt. Det är oerhört frustrerande och gör mig rätt matt.

Hemma har vi fått hem möbeln som Hälften gav mig i födelsedagspresent. Skänken uppfyller dock inte någon funktion ännu (förutom att den är fin och passar otroligt bra i köket) eftersom det uppdagades att det var skruvar som inte passade och som dessutom var krokiga när den skulle sättas ihop. Jag tittar på den och ler så länge medan sakerna som ska vara i den står kvar på golvet och i kartonger.

Tror också att jag har hästabstinens igen, det var ju ett tag sedan jag var i stallmiljö, men just nu orkar jag inte ta tag i det. Det blir liksom ytterligare en grej på allt annat som ska vara. Kunde kanske vara värt att prioritera men jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det är inte lätt i nya miljöer. 

Tjoho vilket roligt inlägg det här blev. Men jag gläds åt resan som startar på torsdag. Lite sol och värme kommer göra gott. Även om jag ska jobba när jag är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar